راه های دستیابی به ثروت و موفقیت

Rate this post

 

راه‌های دستیابی به ثروت و موفقیت

همه ما انسان‌ها در روی کره زمین روز به روز با این امید بیدار می‌شویم تا با تلاش بتوانیم بالاترین موفقیت و ثروت را برای خود کسب کنیم و هیچ وقت هم از این موارد سیر نخواهیم شد. بهتر است بدانید ثروت و موفقیت از مواردی مهم چون هوش و استعداد نشات می‌گیرند. ولی تنها این موارد نیستند که به تنهایی بتوانند منجر به موفقیت و ثروتمند شدن فرد شوند.

در کنار این موارد شما باید مکمل‌ هایی را از عادت خوب داشته باشید. تام کورلی در کتاب خود با عنوان “عادت ثروتمندان – عادت روزانه افراد ثروتمند برای موفقیت” چندین عادت را بیان می‌کند که از مهمترین تفاوت افراد ثروتمند و فقیر است. در این راستا در ادامه این مطلب ما مواردی را به صورت خلاصه از این عادات برای شما قرار دادیم تا بتوانید با پیروی از آنها شانس خود را در رسیدن به موفقیت و پولدار شدن افزایش دهید.

علاوه بر موفقیت ثروت هم داشته باشیم

احتمالا این را شنیده‌اید که، وضعیت و کیفیت زندگی بازتاب مستقیم عاداتی است که روزانه به کار می گیریم. آنچه در پایان روز ما را تعریف می‌کند، افکار، احساسات و رفتارهای نتیجه گیری ماست. اما حقیقت این است که بخش اعظم آن از عادات و کارهای روزمره ما ناشی می‌شود. اگر می‌خواهید در هر زمینه‌ای از زندگی‌تان ثروتمند و موفق باشید، باید عادت‌های موفقیت مناسب را به کار گیرید. حفظ مجموعه خاصی از عادت‌ها است که باعث ثروت و موفقیت می‌شود. همانطور که ارسطو می‌گوید: “ما کاری هستیم که مرتبا انجام می‌دهیم.

بنابراین، تعالی یک عمل نیست، بلکه یک عادت است. ” جدا سازی ثروتمند از فقیر در عادت‌های روزانه است. درست است! این عادت‌ها ممکن است به صورت ناخودآگاه و بدون اینکه بفهمید در طول روز بارها انجام شوند. پس بیایید با این عادت آشنا شویم تا اگر در زندگی شما وجود دارد بتوانید با عادات خوب جایگزین کنید و چرخ دنده‌های موفقیت و ثروت را به حرکت در آوریم.

 

برای رسیدن به موفقیت و ثروت باید هوش و استعداد داشته باشیم
برای رسیدن به موفقیت و ثروت باید هوش و استعداد داشته باشیم

۱٫ ایجاد عادات خوب روزانه

عادت‌های خوب پایه و اساس بنای ثروت است. تفاوت بین افراد موفق و ناموفق در عادت‌های روزانه آنها نهفته است. به بیان ساده‌تر، افراد موفق عادت‌های خوب بسیار و عادات بد کمتری دارند. اگر درک کنید که عادات بد شما ممکن است مانع ثروتمند شدن شما شود، اولین گام بهبود شرایط خود را برداشته‌اید.

کورلی در کتاب خود از شما می‌خواهد که یک ورق کاغذ برداشته و عادات بد خود را در یک ستون ذکر کنید و سپس هر یک را معکوس کنید و در ستون دیگری برای هر کدام، یک عادت خوب ذکر کنید.

عادت بد

  • زیاد تلویزیون می‌بینم.
  • نام‌ها را به فراموش می‌کنم.

عادت خوب

  • من خودم را به یک ساعت تلویزیون در روز محدود می‌کنم.
  • اسامی را می‌نویسم و آنها را به خاطر می‌سپارم.

سپس به مدت ۳۰ روز، راهنمای لیست عادت‌های خوب و جدید خود را دنبال کنید. مطمئن باشید از خوب بودن خود شگفت زده خواهید شد.

۲٫ اهداف خود را به صورت منظم ایجاد کنید

افراد موفق با هدف‌های خود هدایت و انگیزه می‌گیرند. آنها همیشه اهداف خود را ایجاد می‌کنند. این افراد، شب قبل خواب، روزشان را با لیست کارهایی که باید انجام دهند برنامه‌ریزی می‌کنند.

افرادی که برای موفقیت تاش می‌کنند، فکر بلند مدتی دارند. آنها اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه دارند. وی، داشتن هدف بدون برنامه برای رسیدن به ان چه فایده‌ای دارد؟ بنابراین افراد موفق نه تنها اهداف دارند، بلکه راه‌هایی برای دستیابی به آنها داشته و خودشان را ملزم به انجام آن می‌دانند.

۳٫ توسعه شخصی روزانه

افراد موفق همیشه به دنبال راه‌هایی برای موفقیت و رشد شخصی هستند. آنها هر روز مطالعه داشته و در حرفه خود همانند دانشجو می‌مانند. این افراد وقت خود را صرف فعالیت‌هایی ‌می‌کنند که آنها را به اهدافی که دارند نزدیک کند.

من اخیرا در رویدادی به میزبانی نویسنده آمریکایی برندن برچارد شرکت کردم. او می‌گفت، به طور مداوم زمانی برای خلق امور تازه دارد. افراد موفق مانند برچارد می‌دانند که زمان بسیار ارزشمند‌تر از آن است که بگذارند هدر برود. آنها وقت خود را صرف چیزهایی می‌کنند که منجر به موفقیت کسب و کار و زندگیشان شود. متعهد شدن به توسعه شخصی به معنای این است که شما هر روز درگیر فعالیت‌هایی باشید که شما را به چالش بکشد.

راه‌هایی برای گسترش دانش خود جستجو کنید. این مورد همیشه آسان نخواهد بود، اما مردم با عواملی رشد می‌کنند که آنها را به چالش بکشند. هنگامی که دانش شما رشد کند، فرصت‌ها خود ظاهر می‌شوند.

برای رسیدن به ثروت و موفقیت در زندگی باید عادات مثبت را در خود تقویت کنیم.
برای رسیدن به ثروت و موفقیت در زندگی باید عادات مثبت را در خود تقویت کنیم.

۴٫ منظم از سلامت شخصی خود مراقبت کنید

افراد موفق در طول روز تماما سعی در این دارند تا تغذیه درست داشته و ورزش کنند. باید بدانید که تغذیه صحیح و درست اهمیت بالایی دارد. ورزش روزانه می‌تواند مانند دوش گرفتن تبدیل به یک عادت معمولی روزانه شود. افرادی که به طور روزمره ورزش دارند، انرژی بیشتری برای انجام کارها دارند. شما در این زمینه چه وضعیتی دارید؟

۵٫ وقت گذاشتن برای ایجاد ارتباطات

افراد موفق اجتماعی هستند. آنها در طول روز زمانی را جهت تقویت پیوندهای دوستانه سپری می‌کنند و روابط طولانی مدت با دیگران برقرار می‌کنند. شبکه سازی کاری است که همیشه انجام می‌دهند. آنها به ارتباط با دوست و آشناهای خود می‌پردازند و به دنبال راه‌هایی برای کمک به آنها هستند که هیچ انتظاری از پاداش و منفعت ندارند.

زیباترین صدایی که روی زمین وجود دارد شنیدن نام خود است. بنابراین، یکی از هدف‌های خود را یادگیری نام افرادی که با آنها ملاقات دارید قرار دهید. آیا وقتی کسی نام شما را به خاطر دارد، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرید؟ مطمئنا می‌شوید. بنابراین متفاوت باشید و اسم افراد را به خاطر بسپارید.

۶٫ انجام کارها با اعتدال

اگر به صورت اعتدال فعالیت کنید، زندگیتان متعادل خواهد بود. این به معنای داشتن یک رویکرد متعادل برای کار، غذا خوردن، ورزش، مصرف نوشیدنی‌ها، تماشای تلویزیون، اینترنت و غیره است. در نتیجه، افراد از کنار شما بودن لذت خواهند برد. اگر افراد در کنار شما بودن را دوست داشته باشند، در این صورت شما به همکاری یا یافتن شریک تجاری جدید برای توسعه کسب و کار تمایل بیشتری خواهید داشت.

برای رسیدن به موفقیت عادت ارتباط با افراد را داشته باشید و سعی کنید نام آنها را در خاطر بسپارید
برای رسیدن به موفقیت عادت ارتباط با افراد را داشته باشید و سعی کنید نام آنها را در خاطر بسپارید

۷٫ انجام کارها

کار امروز را به فردا نیاندازید. کارهای خود را انجام دهید. اکثر افراد ترس دارند، اما افراد موفق ترس خود را پشت سر گذاشته و می‌دانند رشد کسب و کار با غلبه بر ترس امکان پذیر است و همین منجر به موفقیت در زندگی نیز خواهد شد. آنها تعلل نمی‌کنند و بدون توجه به هزینه، کارهای مهم را انجام می‌دهند.

در کتاب عادت‌های ثروتمندان توسط کورلی توضیح می‌دهد که وقتی عقب انداختن کاری به ذهنتان می‌رسد، بلافاصله با گفتن “اکنون این کار را انجام دهید” آن را از ذهن خود بیرون کنید. او می‌گوید در صورت لزوم ۱۰۰ بار این کلمات را تکرار کنید. فقط تا زمان انجام نشدن دست برندارید.

۸٫ مثبت باشید

موفق‌ترین فردی را که می‌شناسید در نظر بگیرید. آیا این شخص مثبت است یا منفی؟ به احتمال زیاد این فرد مثبت، مشتاق، پرانرژی و خوشحال است. این شخص دیدن خوبی‌ها در خود و دیگران را انتخاب کرده است. برای این شخص، مشکلات فقط فرصت‌هایی هستند که باشد کشف شوند.

هر روز مردم توسط اخبار مختلف و بد بمباران می‌شوند. افراد موفق تا توان دارند خود را در معرض این نوع خبرها قرار نمی‌دهند و در عوض تصمیم می‌گیرند ذهن خود را با ایده‌های مثبت از کتاب و مجله پر کنند. همین می‌تواند از راز خوشحالی افراد موفق باشد.

۹٫ به طور منظم پس انداز کنید

طبق گفته‌های کورلی، افراد موفق حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمد ناخالص خود را پس‌انداز ، سرمایه گذاری با برای بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند. همه نمی‌توانند از عهده انجام این کار برآیند، شما چند درصد را کنار می‌گذارید؟

پس انداز کردن از راه‌های خوب برای سرمایه گذاری و رسیدن به ثروت و موفقیت است
پس انداز کردن از راه‌های خوب برای سرمایه گذاری و رسیدن به ثروت و موفقیت است

۱۰٫ افکار محدود کننده را کنار بگذارید

افراد موفق به افکار و احساسات خود مسلط و فرمان می‌دهند. به محض ورود افکار بد به ذهنشان، هر چیزی را که توانایی عدم موفقیت آنها در انجام وظیفه مورد نظر را به چالش بکشد، از ذهن بیرون می‌اندازند. آنها روی مفاهیم منفی قدم نمی‌گذارند. گفتگوی مثبتی با خود دارند است و افکار بد را جایگزین ایده‌های خوب می‌کنند. از آنجا که افراد موفق روزانه درگیر بهبود خود و چیزهای مثبت هستند، به خود اجازه غرق شدن در احساسات منفی را نمی‌دهند.

۱۱٫ ولخرجی نکردن

ثروتمندان از ولخرجی کردن بی زار و از آن جلوگیری می‌کنند. در میان بسیاری از کسانی که از نظر مالی مشکل دارند، برخی از آنها بالاتر از درآمدشان خرج دارند. این افراد کسانی هستند که برای خریدهای الکی پشت سر هم چک می‌کشند و بدهکار می‌شوند. اگر این چنین هستید، از همین امروز وضعیت خود و خانواده را تغییر دهید.

۱۲٫ مطالعه روزانه

یکی از عادت افراد موفق و میلیاردهای خود ساخته مطالعه روزانه در حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر است. مطالعه می‌تواند دانش و مهارت شما را افزایش دهد. وقتی مطالعه دارید، اغلب به دنبال بهبود خود هستید. این به طور خودکار شما را از همتایانتان خود جدا می‌سازد. پس بهتر از بقیه خواهید بود.

با مطالعه روزانه دانش و مهارت را در خود افزایش داده و به دنبال بهبود خود برای موفقیت باشید
با مطالعه روزانه دانش و مهارت را در خود افزایش داده و به دنبال بهبود خود برای موفقیت باشید

۱۳٫ محدود کردن تماشای تلویزیون

آیا می‌دانید بسیاری از افراد موفق، میزان زمان تماشای تلویزیون خود را به یک ساعت یا کمتر از روز محدود می‌کنند؟ چه مقدار مقابل تلویزیون می‌نشینید در حالی که می‌توانستید برای انجام کاری مثمرتر قرار دهید؟

۱۴٫ کمتر صحبت و بیشتر گوش دهید

وقتی گوش می‌دهید، یاد می‌گیرید. شاید به همین دلیل است که واقعا انسان دو گوش و یک دهان دارد. وقتی زمان صرف می‌کنید تا واقعا به چیزی که فرد دیگر می‌گوید توجه و گوش کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت و حتی پایان استفاده کنید. وقتی گوش کنید، در موقعیت بهتری برای کمک به خود و دیگران هستید.

۱۵٫ تسلیم نشوید

وقتی در حین انجام کاری، موارد سخت می‌شوند، تسلیم نشوید. افراد موفق در آنجا محکم می‌ایستند و پا برجا هستند. آنها چیز جدیدی را امتحان می‌کنند و همچنان پابرجا هستند. ممکن است مجبور شوند جهت خود را تغییر دهند ولی به جلو حرکت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *